بک لینک وبلاگی

  • ۰
  • ۰

زعفران می­تواند به گردش خون در شبکیه چشم کمک کند. این گردش خون به مشکلات چشمی که ناشی از پیری مانند ماکولا لوتئا است کمک می­کند. تحقیقاتی برای دانش بیشتر ما در مورد تأثیرات آن بر اختلالات چشم انجام شده است. مطالعاتی بر روی موش­های صحرایی آلبینو انجام شد تا مشخص شود آیا مصرف انواع زعفران می­تواند به شبکیه چشم این پستانداران کمک کند تا سالم بمانند یا خیر؟

بررسی شد که آیا می­توانند پس از قرار گرفتن در معرض نور به عملکرد صحیح خود ادامه دهند؟ در غیر این صورت اثبات می­شد که زعفران به شبکیه چشم آن­ها آسیب می­رساند. به موش­های مورد استفاده در این آزمایش زعفران یا ?-کاروتن داده شد. آن­ها پس از 24 ساعت در معرض نور مضر و شدید قرار گرفتند.

m12_pljz.jpg

الکتروتینوگرام­های فلش (fERG) موش­های شاهد را ثبت کردند و تمامی اطلاعات و مواردی که مربوط به موش­هایی می­شد که تحت درمان با زعفران قرار گرفتند 1 روز قبل و 1 هفته پس از قرار گرفتن در معرض نور را ثبت کردند. به طور کلی یافته­های این آزمایش این بود که قسمت لایه گیرنده نوری چشم دست نخورده باقی مانده است.

بنابراین به نظر می­رسد که خواص زعفران می­تواند نه تنها از این گیرنده­های نوری شبکیه محافظت کند، بلکه اطمینان حاصل کند که با نور آسیب زا که حیوانات می­توانند در معرض آن قرار گیرند، به مورفولوژی و عملکرد آن آسیب نمی­رساند. به ویژه موجودات آلبینو که حساس به نور شدید هستند.

علاوه بر این ساپونین حاصل از زعفران به شدت مورد مطالعه قرار گرفته است. زیرا تاکنون مشخص شده است که این ماده یک کمک بزرگ در جلوگیری از مشکلات توموری است. متأسفانه یک مشکل بزرگ در دنیای امروز بیماری کشنده سرطان است.

زعفران و سرطان

در حال حاضر مطالعاتی در حال انجام است که به اثبات مفید بودن داروهای سنتی عرب و اسلامی در بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی کمک می­کند. درمان­های سنتی رویکردهای گیاهی، معنوی و تغذیه محوری دارند. به گفته تعدادی از پزشکان و دانشمندان اثبات کاهش درد و رنج بیماران و بهبود کیفیت زندگی آن­ها ثابت شده است.

در واقع یکی از ادویه­های سنتی که در داروهای اسلامی و عربی مورد استفاده قرار می­گیرد، زعفران یا Crocus sativus است. بنابراین این احتمال وجود دارد که زعفران گیاهی باشد که می­تواند به بیماران مبتلا به بیماری کشنده سرطان کمک کند تا بهتر شوند. ما هم امیدواریم برخی از رنج­ها را در بیماران برطرف کند. هنوز مطالعات در حال انجام است اما کشت زعفران و مصرف آن می­تواند یک درمان احتمالی برای سرطان باشد.

زعفران و افسردگی

تعدادی از کارآزمایی­های بالینی طراحی شده برای ارزیابی اثر 30 میلی گرم زعفران در روز در طی 6 تا 8 هفته در افسردگی خفیف تا متوسط ??انجام شده است. مطالعات نشان داد که زعفران موثرتر از دارونماها است و حداقل معادل دوزهای درمانی ایمی پرامین و فلوکستین با استفاده از مقیاس رتبه بندی افسردگی همیلتون است. در هیچ یک از مطالعات تفاوت معنی داری در عوارض جانبی مشاهده نشد.

مطالعات شامل نمونه­های کوچک بر روی 40 بیمار بوده و توسط همان گروه محقق در یک جمعیت غیر غربی انجام شده است. هزینه کپسول­های زعفران مبتنی بر کلاله زیاد و قابل توجه است اما ارزشش را دارد. در 2 مورد از آزمایشات زعفران مشتق شده از گلبرگ را با نتایج رضایت بخش ارزیابی کردند. همین محققان به طور مطلوبی انواع زعفران را برای تسکین سندرم قبل از قاعدگی ارزیابی کردند.

بررسی خواص زعفران

  • ۰۰/۰۴/۳۰
  • ask paper

نظرات (۱)

I truly love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you
develop this site yourself? Please reply back as
I'm hoping to create my very own site and want to learn where you got this from or just what the theme
is called. Many thanks!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی